Zdrowie należy traktować priorytetowo
Blog

Zdrowie należy traktować priorytetowo

Zdrowie powinno być priorytetem każdego, jednak nowoczesne społeczeństwo trochę zapomniało o aktywności fizycznej i w swoich autach i na swoich kanapach obrasta tłuszczem. Wystarczy spojrzeć na zdjęcia ludzi uważanych za najgrubszych na świecie(występowali w cyrkach) z końca XIX wieku by zauważyć, że obecnie wciągu pół godziny na ulicach miasta znajdziemy przynajmniej jedną grubszą osobę.

Na szczęście pojawiła się moda na aktywność ruchową i zdrowy tryb życia. Co ciekawe moda ta przyszła do Polski z kraju, który od bardzo dawna jest na szczycie wśród największego odsetka otyłych ludzi – USA. Jakie więc sporty warto uprawiać aby zrzucić kilka kilogramów?

Bieganie

Sport który pojawił się wraz z modą na zdrowe odżywianie to jogging, czyli po polsku bieganie. Jest to idealna aktywność fizyczna dla człowieka, ponieważ fizycznie jesteśmy wręcz stworzeni do długodystansowych biegów. Wyprostowana postawa sprawia, że jako jedyni spośród zwierząt na ziemi możemy oddychać niezależnie od tempa biegu (np. gepardy przy rozciągniętych łapach wciągają powietrze a przy „zebraniu” ich pod tułowiem wypuszczają powietrze. Chłodzimy organizm całą powierzchnią ciała (podobnie jak konie, które są prawie idealnymi maratończykami), poruszając się na 2 nogach zużywamy mniej energii do poruszania się. Jesteśmy więc idealnie przystosowani do tego sportu.

Pływanie

Choć człowiek nie jest stworzeniem wodnym, to jednak jesteśmy od niej uzależnieni bardzo mocno. Pławnie jako sam sport jest o tyle korzystne, ze angażuje do pracy prawie wszystkie mięśnie w naszym ciele. Pozwala to więc na dużo bardziej efektywne spalanie tkanki tłuszczowej i to w wielu pożądanych miejscach. Woda także świetnie chłodzi organizm, dlatego nie grozi nam w niej przegrzanie. Samo pływanie podobnie jak bieg jest sportem, który wymaga kondycji i podczas pływania możemy ćwiczyć nawet ponad godzinę. Przekłada się to na długi etap efektownego spalania tkanki tłuszczowej(nasz organizm zaczyna korzystać z tłuszczowych zapasów dopiero po 20 min. ćwiczeń).

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *