Odchudzanie na dłuższą metę
Blog

Odchudzanie na dłuższą metę

Niby wszyscy to wiemy jednak z uwagi na fakt, że odchudzamy się głównie po to by lepiej wyglądać, ciśnienie na szczupłą sylwetkę zaciera czasami logikę. By nie tylko zrzucić kilka kilogramów ale osiągnąć trwałe rezultaty trzeba zdać sobie sprawę z faktu, że odchudzanie jest procesem który po prostu musi trochę potrwać. Osiągnięty rezultat w postaci zrzucenia określonej ilości kilogramów jest nagrodą – odchudzanie zaś drogą, podczas której dostajemy naszą upragnioną nagrodę w malutkich kawałeczkach.

To co zniechęca większość osób do rozpoczęcia walki o wymarzoną sylwetkę to właśnie etap pracy, podczas której pozornie nie widać efektów. Wyrzeczenia natomiast czuć bardzo wyraźnie już podczas pierwszego dnia diety, czy zmęczenia w czasie ćwiczeń fizycznych. Nie jest jednak tak, że na nagrodę trzeba czekać i czekać, przeciwnie dostajemy ją od pierwszego dnia! W przypadku niektórych diet pierwsze dni czy tygodnie mają na celu uregulowanie metabolizmu, przez co zasada ta nie zawsze się sprawdzi, jednak w przypadku zbilansowanej diety wspomaganej ćwiczeniami czy standardowej diety z ujemnym bilansem kalorycznym – dokładnie tak to wygląda.

Przecież to jest bardzo sprawiedliwe, z pewnością bardziej niż miesięczny system wypłaty wynagrodzenia za pracę, na który zgadzamy się wszyscy. Jak wiadomo w przyrodzie nic nie ginie, analogicznie wygląda sprawa z nabieraniem zbędnych kilogramów. Nie budzimy się rano patrząc w lustro a tam niespodzianka. Nagle ni stąd ni zowąd ważymy 15 kg więcej niż wieczorem dnia poprzedniego. Tycie podobnie jak odchudzanie jest również procesem długofalowym, który w zależności od indywidualnych predyspozycji w pewnym momencie zaczyna dawać o sobie znać. Nie tyjemy kilka kilogramów na dobę tylko stopniowo, a to że nagle przestajemy się oszukiwać że wyglądamy „dalej w miarę dobrze” jest kwestią jedynie psychologiczną.

Tak więc żeby się nie rozczarować i nie zniszczyć sobie zdrowia warto zaakceptować fakt: odchudzanie musi potrwać określoną ilość czasu. Warto więc o tym pamiętać w momencie gdy wkładany wysiłek wygląda nieadekwatnie do osiąganych rezultatów. Tak jak przez lata bezkarnie mogliśmy objadać się wieczorami czy niszczyć swój metabolizm przez nieregularne spożywanie posiłków, tak teraz stopniowo będziemy go stabilizować. Następnie każdego dnia utracimy kilkadziesiąt gramów, które dawniej codziennie zyskiwaliśmy w skutek złych nawyków żywieniowych oraz innych zaniedbań. Nic w przyrodzie nie ginie, wszystko można osiągnąć, potrzeba jedynie pracy nad sobą i czasu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *