Dieta antynowotworowa, czyli co jeść aby zmniejszyć prawdopodobieństwo wystąpienia raka
Blog

Dieta antynowotworowa, czyli co jeść aby zmniejszyć prawdopodobieństwo wystąpienia raka

Dziś przynoszę niemiłą wiadomość. Macie raka. Skąd ta pewność? Wszyscy na niego chorujemy. Układ odpornościowy stale wyłapuje i zabija zrakowaciałe komórki. Warto mu pomóc w rozgromieniu przeciwnika. Strach przed chorobą nowotworową wyziera z większości przysyłanych listów. Czujemy się bezradni, choć w rzeczywistości umiemy walczyć z rakiem. Czasem udaje mu się zapobiec.

Łapcie za kartki i długopisy, ponieważ przedstawię zasady diety antynowotworowej. 1/3 Zachorowań na raka można uniknąć. By nie dopuścić do rozwoju choroby wystarczy utrzymać prawidłową masę ciała. Zdrowo się odżywiać i ćwiczyć. Jak przekonać was do zmiany stylu życia? Dzięki diecie i aktywności fizycznej, wyeliminujemy 70% nowotworów endometrium, czyli błony śluzowej macicy. Właściwy styl życia redukuje o 45% ilość nowotworów okrężnicy. Dieta i ruch ograniczają zachorowania na raka żołądka, piersi, płuc i gardła.

Liczby nie kłamią. 100 tyś. przypadków nowotworów rocznie, łączy się z otyłością. Wystarczy schudnąć, by znacząco zmniejszyć ryzyko śmierci z powodu tej bezlitosnej choroby. Jesteśmy tym, co jemy. Odpowiedni jadłospis może ocalić życie. Oto wasza nowa apteka. Pobliski warzywniak dostarczy leków zapobiegających nowotworom. Jarzyny i owoce z powodzeniem zastąpią medykamenty. Zapraszam na spotkanie z lekarką rodzinną, która woli wypisywać zlecenia żywieniowe zamiast recept. Dr Daphne Miller jest autorką książki „Najzdrowsza dieta na świecie”

Objechała świat by odkryć zależności między modelem odżywiania się danej populacji, a ilością zachorowań na raka.

Dobrze wspominam pobyt w Japonii. Zdobyłam tam niezbity dowód, że właściwa dieta chroni przed rakiem. Wśród starszego pokolenia hołdującego tradycyjnej kuchni nowotwory należą do rzadkości. Młodsze kobiety wolą zachodnią dietę. Jedzą więcej śmieciowego jedzenia i chorują na raka piersi równie często, co Amerykanki. Cztery razy częściej niż ich matki.

Potwierdziłaś, że niewłaściwa dieta sprzyja chorobie.

Oto jak wygląda nasz typowy posiłek: pieczone kurczaki, kotlety wieprzowe, wołowina, kapusta, jasne pieczywo.

Niestety wiele popularnych przysmaków sprzyja chorobom nowotworowym. Chorujemy nie tyle od jedzenia, ale od braku pewnych składników w diecie.

Zacznijmy od śniadania. Zwykle zaczynam dzień od jogurtu z owocami i zielonej herbaty. Wyjaśnię korzyści płynące z tego zestawienia. Ciemne owoce jeżyny i jagody zawierają przeciwutleniacze. Wiesz, czym jest utlenianie? Utlenianie to rdzewienie od środka. Żelazo pokrywa się rdzą po zetknięciu z tlenem. Potrzebujemy tlenu by się chronić. Stanowi broń w walce z bakteriami i komórkami nowotworowymi. Jednocześnie przysparza nam wielu kłopotów.

Weźmy przekrojone jabłko, Dlaczego jedna strona zbrązowiała a druga nie? Ciemnienie to wynik utleniania. Czemu drugi kawałek nie zmienił barwy? – Skropiliśmy go sokiem a cytryny zawierającym witaminę C i przeciwutleniacze. Spróbujmy zapobiec niepożądanym procesom w Twoim organizmie. Podstawę śniadania stanowi jogurt, w dodatku nie byle jaki. To produkt ekologiczny, kiedy krowa zdrowo się odżywia, przekazuje w mleku składniki korzystne dla zdrowia. Zamiast kawy piję zieloną herbatę, która zawiera katechiny, znakomite przeciwutleniacze zmniejszające ryzyko nowotworów.

Co na obiad?

Najbardziej kolorowy element – botwina. To bardzo zdrowe warzywo, wzmacnia układ odpornościowy, doprawione nasionami lnu zawiera dużo błonnika. Za chwilę powiem więcej na ten temat.

Typowa kolacja: zawiera wiele wartościowych składników, w tym szałwie hiszpańską. Ta stosunkowo mało znana roślina, stanowi doskonałe źródło błonnika, który ułatwia trawienie i blokuje czynniki kancerogenne. Zawiera więcej wapnia niż biały ser, używam jej zamiast ryżu.

Wspomniałem o znaczeniu błonnika, Niedoceniamy, że czyści jelita niczym gąbka. Wchłania płyny zapobiegając odwodnieniu podczas trawienia. Przepycha dalej pokarm. Obecność błonnika sprawia, że na ściankach jelita osadza się mniej resztek.

Porozmawiajmy o składnikach, które zawsze chętnie widzę na talerzu. To cebula i czosnek, doskonale uzupełniają posiłek. Oprócz innych cennych składników zawierają allicyny. Ta substancja wspomaga pracę płuc. Ułatwia też zwalczanie komórek nowotworowych, w kluczowych organach, zwłaszcza jamy brzusznej.

Brokuły to najistotniejszy składnik diety antyrakowej,- dlaczego? Zawierają substancje wspomagające odtruwanie wątroby. Zapobiegają jej schorzeniom. W fasoli znajdziemy dobroczynne białka i enzymy hamujące rozrost komórek nowotworowych. Gorzka czekolada o zawartości 70% kakao zawiera, katechiny, podobne do tych w jagodach. Idealny deser. Właściwie skomponowane posiłki mogą odmienić przeznaczenie. Oto prosty sposób by zmniejszyć wrodzoną skłonność do zachorowania na raka.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.